fbpx
Outdoor stories - Upplevelsebaserade och hållbara träningsresor i Sverige. #outdoorstories

3-5/6 Traillöpning lugnt tempo- FULLBOKAT

 TRAILLÖPNING Lugnt tempo 3-5/6 2022 – FULLBOKAT

I början på juni står försommaren och gläntar på dörren, ljuset är ljust och högt uppe på berget ligger förmodligen snön kvar – en riktigt härlig upplevelse att förflytta sig fram mellan gräs till snö och ner igen!

  • Löpteknik uppför och utför, minst två olika toppar på helgen
  • Topptur Åreskutan 16 km (med lunchstopp, vi går mycket denna tur givet att det är många höjdmeter)
  • Styrketräning/löpstyrka för vardagsstark kropp, lätt att återskapa hemma.
  • Löpning till fjälltjärn, kanske med ett bad?
  • Yinyoga
  • 3-rätters middagar ink dryck.
  • Boende i välutrustad fjällägenhet i Åre Sadeln. Max 12 platser. Del i dubbelrum, allt på plats ingår. Viss möjlighet till enkelrum finns.

Fokus hos Outdoor stories ligger i upplevelsen, inte på hastighet! Vi släpper prestige, ser varandra med mjuka och varma ögon och tar oss an utmaningarna naturen ger oss tillsammans. Det blir glittrande ögon och stora leenden, kanske en och annan förflyttad gräns och väldigt stor gemenskap i vår lilla lugna löpargrupp. 

FÖR VEM?

Löparresan är för kvinnor! Man kan resa ensam, eller med vän/bekant/arbetskompis etc!

VAD ÄR LUGNT TEMPO?

– Att springa i fjällterräng är annorlunda mot asfalt. Jag vill inte ange en precis minuter per kilometer-tid, men farten är satt till att det går inte fortare än 6.30 min/km där det är platt, lutar det uppför går det långsammare. Springer du i den takten hemma klarar du detta läger fint. När leden sticker av brant uppför går vi, när det planar ut lufsar vi på. Det handlar om upplevelse, att kunna titta upp och le, ta in omgivning och vidder. Vi vet att det kan vara både extra läskigt och jobbigt att springa i grupp. Här ser vi gemensamt till att alla har det bra! Kan du springa 10 km hemma, med paus för promenad då och då så fixar du detta läger! Den långa turen är uppdelad med lunch på mitten!

Det bästa? Att jag fick träna mycket, utmana mig själv utan att känna att det var i jämförelse mot andra utan bara mot mig själv. Hela konceptet med liten grupp och att alla blev så inkluderade. God mat och att vi blev så ompysslade!

 

LUGNT LÖPARLÄGER INNEHÅLL:

Dagsaktiviteterna kan komma att flyttas runt beroende på väder! 

2/6 – Torsdag – vill du kan du anlända under torsdagen, många tycker det är en härligt lugn start att vara på plats dagen innan vi startar ”på riktigt”. Välj då det alternativet i anmälan. Enkel middag ingår, självservering!

3/6 Fredag

  • Nattåget rullar in – antingen vaknar du på det, eller i på pensionatet i Edsåsen.
  • 8.00 Vi äter frukost och lär känna varandra.
  • Förmiddag: Workshop kring ditt löpsteg – nyfiket söker vi ett mjukt steg anpassat för trail!
  • Vällagad lunch hemma
  •  Löpstyrka, Övningarna för att bygga en stark och hållbar löparkropp! Genomgång och tänk, öpningHelgens plattaste tur (ändå lite kuperad) med teknik uppför och utför, belöningen efter 2 km uppför är härligt stopp vid fjälltjärn för bad till vacker fjällvy om man vill!  Ca 11-12 km.
  • Kväll: Bastu och hemmamys, 3 rätters middag lagas tillsammans, hälften av gänget fixar – andra hälften fixar kvällen därpå.

 

4/6 Lördag

  • Sovmorgon och frukost
  • Förmiddag: . Snölöpning utför!
  • Lunch: utomhus, medhavd i löparryggsäck.
  • Tidig kväll: Yinyoga 75 minuter
  • Kväll: Bastu och hemmamys, 3 rätters middag lagas tillsammans. Bubbel! Är kvällen fin kanske vi avslutar med bonfire och dessert utomhus!

Så bra med personliga tekniktips i stunden tillsammans med gemensamma genomgångar (och påminnelser) inför olika utmaningar. Gav så mkt positivt till upplevelsen att förbättras och känna mig mer bekväm tekniskt. Sofia har en fin förmåga att leda en grupp i positiv riktning och bygga en peppande/tillåtande stämning. Jag kommer tillbaka!

5/6 Söndag.

  • Frukost
  • Aktivering – före löpning, rörlighetsövningar vi jobbat med, för att bana in rörelserna i systemet!
  • Löpning, i lugn takt och fokus på upplevelse. 
  • Avslutande träningspass – ”to the core”, utomhus om vädret tillåter, annars inne, i direkt anslutning till löpningen.
  • Lunch, vällagad mat hemma
  • Hållbar löparglädje framåt – stark och skadefri, föreläsning/workshop
  • 14.30 Avslutning; gemensam samling, fika!
  • 15.00 Hjälp med transport till eftermiddagståget från Undersåker station!

Frågor? kontakta oss på hej @ outdoorstories.se eller på telefon 0723062618 (Sofia)

PRIS:

5995 kr, inklusive all träning och guidning, helpension tre dagar, två nätter, två 3-rättersmiddagar, all dryck (alkohol med bubblor och vin till maten ingår), transfer inne i Åre på angivna tider och inte minst lyxen av att vara en liten grupp.

ANMÄLAN: FULLBOKAT!

Ledare: Sofia Bursjöö:

Grundare av Outdoor stories. Personlig tränare och löpcoach, outdoorfantast sedan evigheter. Bor i sina drömmars by Åre sedan 2018.  Sofia brinner för att ge vidare en känsla av att vara kompetent i sin kropp, våga flytta gränser och vill förmedla att upplevelselängtan är mäktigare och ger mer glädje än prestationspress. Glad, passionerad, engagerad! Fd alpinist på nordisk elitnivå som älskar både backintervaller och blåbärspaj.

 

Hitta till oss

Adress
Storgatan 10
192 00 STORSTAD

Timmar
Måndag — fredag: 9:00 – 17:00
Lördag och söndag kl. 11:00–15:00